FSW-studente wint Mindshare Thesis prijs

Top-studente Lotte Mastenbroek heeft voor haar thesis in Communicatiewetenschap de Mindshare Thesis prijs gewonnen. Zij deed haar onderzoek naar het effect van ‘femvertising’ op de koopintentie van de vrouwelijke consument. De jury geeft aan dat haar onderzoek relevant is voor de mediabranche en nieuwe inzichten met zich meebrengt.

14-09-2018 | 11:36

De laatste jaren gaan steeds meer bedrijven genderstereotypering in reclames tegen door vrouwen op een krachtige, inspirerende manier neer te zetten, ‘female empowerment advertising’ oftewel ‘femvertising’ genaamd. Mastenbroek onderzocht in hoeverre de blootstelling aan ‘femvertising’ een positief effect heeft op de koopintentie van de vrouwelijke consument. Opvallend genoeg blijkt uit haar onderzoek dat ‘femvertising’ advertenties geen hogere koopintentie onder vrouwelijke consumenten genereren dan traditionele advertenties.

Mindshare thesis award
Mindshare reikte dit jaar voor de vijfde keer de thesis award uit voor de beste Bachelor scriptie op het gebied van media. Lotte Mastenbroek hoorde deze zomer al, na een presentatie met andere kandidaten, dat zij had gewonnen: “Mijn hart bonsde bijna uit mijn borstkas.” Vorige week ontmoette zij de jury weer voor een felicitatie-moment. De prijs bevat een betaalde stage of traineeship bij Mindshare, hoe zij die gaat invullen is nog niet helemaal duidelijk: “Omdat ik pas in september 2019, na mijn master Communicatiewetenschap, aan de stage of traineeship zal beginnen.” Ook wordt haar scriptie onder de aandacht gebracht bij alle klanten van Mindshare (o.a. Unilever, Nike, KPN, ING, Volvo, Chanel) via hun communicatiekanalen. Mindshare is het meest bekroonde mediabureau van Nederland.