Britt Hoeksema, MSc



Deze pagina is verplaatst. U wordt doorgestuurd.

+31 20 59 84264
3e-17
b.hoeksema@vu.nl
faculteit der sociale wetenschappen ( afdeling communicatiewetenschap )
Docent en Onderzoeker

Information in English

_Streep

Aanwezigheid

Maandag t/m vrijdag

_Streep

Over

Britt Hoeksema is Docent en Onderzoeker aan de afdeling Communicatiewetenschap van de Vrije Universiteit te Amsterdam. Britt behaalde een Bachelor (Cum Laude) en een Master (Cum Laude) in Communicatiewetenschap aan de VU, waarbij zij zich specialiseerde in Mediapsychologie.

Gedurende haar Master werkte Britt als Academy Assistant aan het  Network Institute van de VU, waarbij zij binnen een interdisciplinaire groep van wetenschappers onderzoek deed naar het verbeteren van intelligent recommender systems. Na haar Master ontving Britt een beurs van de VU-GSSS om als Junior Fellow haar Master Thesis over de effecten van novelty in bekende media inhoud te publiceren in internationaal wetenschappelijk tijdschrift (tevens genomineerd voor de FSW Masterthesis Prijs 2014). Tegenwoordig doet Britt onderzoek naar pornografie en hoe bepaalde karaktereigenschappen gerelateerd zijn aan de consumptie, selectie, verwerking en evaluatie van pornografie. Daarnaast onderzoekt zij de effecten van objectivering binnen pornografie en sexy selfies op sociale media.

_Streep

Specialisatie

  • Pornografie consumptie, selectie, verwerking en evaluatie
  • Objectivering binnen pornografie en sexy selfies op sociale media
  • Nostalgie en media
  • Effecten van bekende en onbekende media-inhoud op gebruikers
  • Media enjoyment versus appreciation
  • Mediapsychologie

_Streep

Huidig onderzoek

  • Pornografie en hoe bepaalde karaktereigenschappen gerelateerd zijn aan consumptie, selectie, verwerking en evaluatie van pornografie
  • Effecten van objectivering in pornografie en sexy selfies
  • Explaining cross-national differences in entertainment interest through familiarity and nostalgia
  • Predicting enjoyment versus appreciation from novelty in media content: The case of musical mashups

_Streep

Huidig onderwijs

  • BA thesis begeleiding
  • PM thesis begeleiding
  • Bachelorwerkgroep Communicatiewetenschap 1 & 2
  • Practicum Publieke Opinie en Communicatie (BA)
  • Nieuws en Journalistiek (BA)
  • Interpersoonlijke Communicatie (BA)
  • Risico- en Gezondheidscommunicatie (BA)
  • Media Entertainment (BA)
  • Tutoraat (BA)

_Streep

Publicaties

  • Arendsen, J.L. & Hoeksema, B. (Februari, 2016). Objectification in internet pornography: Short term effects of male and femaleobjectification in pornographic video's. Paper gepresenteerd op het Etmaal van de Communicatiewetenschap 2016, Amsterdam, Nederland.
  • Eden, A., Hoeksema, B., & Burgers, C. (Under review). Mixed and mashed: Novelty as predictor of enjoyment and appreciation in mashups.
  • Hoeksema, B., Eden, A., & Burgers, C. (Februari, 2015). Explaining cross-national differences in entertainment interest through familiarity and nostalgia. Paper gepresenteerd op het Etmaal van de Communicatiewetenschap 2015, Antwerpen, België.
  • Eden, A., Hoeksema, B., & Burgers, C. (Februari, 2015). Predicting enjoyment versus appreciation from novelty in media: The case of mashups. Paper gepresenteerd op het Etmaal van de Communicatiewetenschap 2015, Antwerpen, België.

_Streep