Dr. Giulia Ranzini



Deze pagina is verplaatst. U wordt doorgestuurd.

+31 20 59 84349
3e-17
g.ranzini@vu.nl
faculteit der sociale wetenschappen ( afdeling communicatiewetenschap )
Universitair docent

Icoontje Google Scholarwebsite buttonTwitter Linked-in

Information in English

_Streep

Aanwezigheid

Maandag t/m vrijdag

_Streep

Over

Giulia Ranzini (Ph.D University of St Gallen) is een onderzoeker binnen het domein van Media Sociologie en (Corporate) Communicatie. Zij is in het bijzonder geïnteresseerd in de invloed van technologie op individuen en op de maatschappij als geheel. Onderwerpen die vaak terugkeren in haar onderzoek zijn online identiteit, en de relaties en affordances die gebruikers vinden in hun dagelijkse sociale media gebruik.

_Streep

Specialisatie

  • Sociologie van Media
  • Communicatiewetenschap
  • Sociale Netwerk Sites
  • Corporate Communicatie

_Streep

Huidig onderzoek

  • Online gebruikersgedrag: privacy, vertrouwen, identificatie en zelfpresentatie op Sociale Media
  • Identiteit en professionele identiteit op het Internet
  • Serendipiteit en online personalisatie
  • Sociale Media en Corporate Communicatie

_Streep

Huidig onderwijs

  • Public Relations and Reputation Management (BA)

_Streep

Representatieve publicaties

  • Lutz, C., Ranzini, G., & Meckel, M. (2014). Stress 2.0: Social Media Overload Among Swiss Teenagers. Communication and Information Technologies Annual (Studies in Media and Communications, Volume 8) Emerald Group Publishing Limited, 8, 3-24.Hoffman, C.,
  • Fieseler, C., Meckel, M. & Ranzini, G. (2014). Professional Personae – How Organizational Identification Shapes Online Identity in the Workplace, Journal of Computer Mediated Communication.
    doi: 10.1111/jcc4.12103
  • Ranzini, G. (2014). I’ll be your mirror. Identity reflections on the two sides of a computer screen. Liminalities: a journal of performance studies, 10(1).
  • Ranzini, G., & Fieseler, C. (2013). Personae of Interest: Managers‘ Identities and the Online Mirror. In T. Bondarouk, M. R. Olivas-Lujàn (Eds.) Social Media in Human Resources Management. (pp. 199-214). Bingley UK: Emerald Group Publishing.
    ISBN 978-1-78190-900-3.
    doi: 10.1108/S1877-6361(2013)0000012004
  • Lutz, C., Hoffmann, C., Meckel, M. & Ranzini, G. (2013, August). An Element of Surprise: the Impact of Serendipity on Online Trust. 73rd Annual Meeting of the Academy of Management, Lake Buena Vista, Orlando (FL), USA.
    doi: 10.5465/AMBPP.2013.12336

 Volledige publicatielijst van Dr. G. Ranzini

_Streep

Nevenwerkzaamheden

Laatste wijzigingen Nevenwerkzaamheden: Amsterdam 27 januari 2017