Beroepsperspectief

VU Onderwijs collegezaal

Balk

Beroepsperspectief bachelor Communicatiewetenschap

Als bachelor Communicatiewetenschap ben je breed opgeleid. Je kunt kritisch verschillende communicatie-uitingen bekijken, dit zowel mondeling als schriftelijk beargumenten en je schat het belang van de communicatie op waarde.

Veel studenten kiezen ervoor om na hun bachelor nog een masteropleiding te volgen en daarvoor biedt de bachelor Communicatiewetenschap een uitstekende basis. In zowel een master Communicatiewetenschap of Beleid, communicatie en organisatie kun je direct instromen. Daarnaast is er natuurlijk ook een aantal andere masters waar je direct kunt instromen. 

Tijdens de bachelor Communicatiewetenschap doe je tal van vaardigheden op. Je leert academisch schrijven, presenteren, kritisch denken en argumenteren, en schat informatie op waarde. Dat komt uitstekend van pas in een functie als communicatiedeskundige, woordvoerder, copywriter of als marketeer. Andere afgestudeerden gingen dankzij hun kennis van communicatieprocessen en hun academische werk- en denkniveau aan de slag als consultant, strateeg of manager in het bedrijfsleven.

Hier kun je meer informatie vinden over beroepsperspectieven als bachelor Communicatiewetenschap.

Balk

Beroepsperspectief master Communicatiewetenschap

Als master Communicatiewetenschap vind je doorgaans redelijk snel een passende baan. Aan het eind van je masteropleiding ben je in staat kritisch te kijken naar communicatievraagstukken. Je hebt inzicht in communicatieprocessen in de samenleving en op de werkvloer. Je herkent communicatieproblemen en weet hoe je ze kunt oplossen.

Om een effectieve communicatiestrategie te ontwikkelen, moet je een organisatie, product of dienst goed kennen. Vaak doe je dan ook een paar jaar werkervaring op voordat je het niveau bereikt dat je voor ogen had. De masteropleiding geeft je de juiste bagage om je vakkundigheid te verbeteren en jezelf verder te ontwikkelen.

Afgestudeerden vinden vaak een baan in de zakelijke dienstverlening, bijvoorbeeld een marketing- of reclamebureau. Anderen komen terecht in het onderwijs, gaan werken in de maatschappelijke dienstverlening of bij mediabureaus, of gaan werken bij de overheid.

Hier kun je meer informatie vinden over beroepsperspectieven als master Communicatiewetenschap.

Balk